W Polsce przybywa przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić biznes pod parasolem znanej marki.

Każdego dnia lokale Da Grasso sprzedają 30 tys. sztuk pizzy, co w skali roku daje prawie 11 milionów sprzedanych placków.

Pierwszy lokal Da Grasso został otwarty w Łodzi pod koniec lat 90. Od tego czasu Da Grasso uruchomiło swoje lokale w przeszło 150 miastach w Polsce. Od początku 2011 roku sieć powiększyła się o 17 nowych lokali i liczy obecnie 208 punków.

– Podpisaliśmy siedem umów franczyzowych, które są już w trakcie realizacji. Prognozujemy, że w tym roku, podobnie jak w poprzednim, do sieci dołączy ok. 20 nowych lokali -zapowiada Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso.

Łódzka spółka rozwija swoją sieć sprzedaży otwierając trzy formaty: pizzerie, restauracje oraz lokale typu express.

– Restauracje Da Grasso oferują bogatsze menu i pełną obsługę kelnerską. Zaś Da Grasso Express to format przeznaczony dla mniejszych miast, nawet tych mających mniej niż 20 tys. mieszkańców. Realizujemy w nich wyłącznie zamówienia na wynos oraz dowóz na zamówienie – wyjaśnia Magdalena Piróg.

Pizzerie Da Grasso powstają w centrach handlowych bądź na terenie osiedli mieszkaniowych w dużych i średnich miastach. Ich powierzchnia wynosi ok. 100 m2 i na jej przygotowanie trzeba przeznaczyć ok. 200-250 tys. zł netto. Opłata startowa wynosi 12 tys. zł. Lokale Da Grasso Express mają ok. 70 m2 i powstają najczęściej w małych miejscowościach lub na terenie osiedli mieszkaniowych większych miast. Przygotowanie punktu to inwestycja ok.120 tys. zł netto. Opłata za przystąpienie do sieci to 12 tys. zł.

Najbardziej prestiżowym formatem są Restauracje Da Grasso, które powstają w atrakcyjnych handlowo częściach dużych i średnich miast. Mają powierzchnię co najmniej 150 m2, a na ich uruchomienie trzeba przeznaczyć ok. 350 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł. W zależności od konceptu, opłata miesięczna wynosi od 550 zł do 3 tys. zł netto. Jest ona stała i nie zależy od obrotów.

Centrala sieci przekazuje każdemu franczyzobiorcy opracowany system H ACCP i na bieżąco go aktualizuje. Ponadto, dba o atesty, audytuje potencjalnych partnerów handlowych. Franczyzodawca zapewnia także dostępność wszelkich produktów i surowców niezbędnych do prowadzenia działalności i negocjuje atrakcyjne dla franczyzobiorców warunki ich zakupu. Franczyzobiorca może liczyć na wsparcie sieci w zakresie szkolenia pracowników oraz przygotowania lokalu do otwarcia. Otrzymuje również pomoc w prowadzeniu działań promocyjnych i marketingowych.

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Analiza kosztów: porównanie długoterminowych kosztów wypożyczenia vs. zakupu sprzętu budowlanego

Decyzja między wypożyczeniem a zakupem sprzętu budowlanego może mieć długofalowe skutki fi…