Otwierając nowe biuro rachunkowe potrzebujemy pierwszych klientów. Jednak klienci nie zjawią się sami, trzeba o nich zawalczyć. Sposobów na pozyskanie klienta jest kilka, każdy ma swoje wady i zalety. Jednak wiadomo, że marketing jest kluczowy dla działania każdego biznesu.

Reklama w internecie

W XXI wieku internet jest potęgą, z której korzysta każdy. Nie ma już osób, które nie posiadają dostępu do internetu, a przynajmniej nie w grupie wiekowej, która nas będzie interesować najbardziej. To właśnie w sieci nasi potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania interesujących ich usług. Właśnie dlatego biuro rachunkowe powinno założyć przejrzystą i nowoczesną stronę www. Strona powinna być dostosowana do różnych urządzeń np. laptopów, tabletów, a także smartphonów. Warto zawrzeć na niej informacje o naszym biurze, a także dane kontaktowe i oferowane przez nas usługi. Jeśli mamy już jakiś klientów, możemy ich poprosić o wystawienie referencji, aby nasze biuro było zdecydowanie bardziej wiarygodne. Ludzie często sprawdzają opinie innych osób na temat biznesów, w naszym przypadku jest tak samo.

Pozycjonowanie strony www

Warto także zainwestować w pozycjonowanie naszej strony tak, aby wyświetlała się na pierwszej karcie w wynikach wyszukiwania google. Sama dobrze wyglądająca strona to nie wszystko, ponieważ nasi klienci najpierw muszą ją odnaleźć. Dzięki pozycjonowaniu witryna pokazuje się wyżej w wynikach wyszukiwania i dzięki temu więcej osób na nią trafia. Powinniśmy pamiętać, żeby ustawić odpowiednie hasła, dla których nasza strona będzie pozycjonowania. Np przy haśle „biuro rachunkowe Łódź” będzie zdecydowanie łatwiej uzyskać wyższą pozycję, niż dla takiego samego hasła bez nazwy miasta – dlaczego? Ponieważ ilość konkurentów jest mniejsza.

Marketing szeptany

Jeśli mamy klientów, którzy są zadowoleni z naszych usług, możemy ich poprosić, żeby polecali nasze usługi znajomym. Jest to tzw. marketing szeptany, który przynosi duże efekty, ponieważ ludzie chętniej korzystają z usług poleconych przez osoby, którym ufają.

 

 

 

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Analiza kosztów: porównanie długoterminowych kosztów wypożyczenia vs. zakupu sprzętu budowlanego

Decyzja między wypożyczeniem a zakupem sprzętu budowlanego może mieć długofalowe skutki fi…