Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa Google oparta jest o algorytmy, które potrafią wyświetlić konkretną odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika. Wspomniane algorytmy są programami komputerowymi, których zadaniem jest wskazanie rankingu strony na podstawie wielu elementów.

Wskazana wyszukiwarka ciągle dąży do jak najwłaściwszego wyświetlenia wyniku wyszukiwania. Co więcej, pragnie osiągnąć najlepsze zróżnicowanie wyników i jednocześnie zwiększyć szansę wystąpienia w TOP10 strony, która jest najbardziej trafna z zapytaniem wpisanym przez internautę. Wysokie wystąpienie w wynikach wyszukiwania uzależnione jest od ponad 200 wyjątkowych wskaźników, z których każdy jest odpowiednio weryfikowany przez algorytmy. Podkreślić należy fakt, że każda modyfikacja jednego z tych czynników wpływa na konkretną pozycję strony a tym samym na sztukę jej pozycjonowania.

Początki Google

Przedsiębiorstwo Google uruchomiono w 1998 roku przez Siergieja Brina oraz Larry’ego Page’a. Ich najważniejszy produkt powstał jako wynik studenckich działań już w 1996 roku. Na początku przeglądarka określana była mianem BackRub. Po założeniu spółki przejęła ona nazwę Google, a także wystartowała strona google.com.

Skąd potrzeba modyfikacji algorytmów Google?

Google z roku na rok stosuje coraz więcej udoskonaleń algorytmów, które mają większe znaczenie. Rosnąca ilość serwisów internetowych pomimo dużego stopnia zaawansowania algorytmów wymaga ciągłej walki ze spamem i niezgodnymi z zasadami Google metodami wykorzystywanymi do zwiększenia pozycji w wyszukiwarce. Organizacja w walce z określonymi działaniami wykorzystuje głównie ocenę jakości witryny internetowej. Do tego celu powstało pierwsze „zwierze” Google – Panda.

Zmiany w algorytmie Google – Panda

Pierwsze symptomy świadczące o wprowadzeniu zmian w algorytmach dostrzec można było już w maju 2010 roku podczas aktualizacji May Day. Wówczas wprowadzono zmianę wpływająca na wyniki długiego ogona i zapowiedziano nadejście Pandy.

Największe zmiany w algorytmie Google – Panda miały miejsce 23 lutego 2011 roku. Wprowadzony algorytm przyczynił się do wielu kontrowersji wśród internautów, a ponadto stał się nowym standardem dotyczącym weryfikacji witryn internetowych.

Głównym założeniem nowego rozwiązania było podniesienie rankingu stronom wyróżniającym się wspaniałą jakością i z drugiej strony obniżenie bądź karanie witryn, których treści były wątpliwe bądź też naruszały zasady Google. Rzeczywistość pokazała, że wprowadzony wzór był bardzo wymagający w ocenie serwisów. Skutkowało to zastosowaniem kar na strony prezentujące dużo informacji pozyskanych z innych serwisów, przyczyniając się do tworzenia wielu podstron. Nakładane kary były znaczące, gdyż najczęściej obejmowały całą witrynę, a nie podstrony, które zawiniły.

Z drugiej jednak strony na określonym algorytmie zyskały witryny, które ciągle dbają o jakość, a więc dysponują wyczerpującymi informacjami na dany temat, mają wspaniale opisaną ofertę, przedstawiają firmę jako eksperta w danej branży, dysponują wartością dodaną w postaci bloga, poradników, nowości i wieloma innymi elementami.

Algorytm jest nieustannie modyfikowany. Dlatego strona, która znajdzie się na wysokiej pozycji, musi nieustannie dbać o jakość, żeby na pozycji tej się utrzymać.

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
  • Czy warto kupować meble na wymiar do kuchni?

    Urządzanie swojego mieszkania, czy też domu, dla wielu osób stanowi nie lada wyzwanie. Dob…
  • Rewitalizacja Bydgoszczy

    Wraz z wejściem w życie ustawy o rewitalizacji 9 października 2015 r. Termin ten „Rewitali…
  • Tuning samochodu

    Tuning samochodu to bardzo ważna czynność dla każdego kierowcy. Oczywiście warto zdecydowa…
Załaduj więcej Porady

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jakie lampy zewnętrzne będą odpowiednie do ogrodu?

Pojawiają się opinie, że bardzo dużo osób posiada własne ogrody. To niewątpliwie piękna oz…