W końcu zdecydowaliście się na wydawanie gier dostosowanych do wymagań polskiego klienta, co dało początek nowej strategii firmy. Jakie były wasze założenia?
Zależało nam na tym, by przeciętny gracz mógł kupić legalną grę bez rujnowania kieszeni. Dlatego wydaliśmy grę z polskim tłumaczeniem i w dobrej cenie 99 zł, podczas gdy inne gry kosztowały przeciętnie 120-150 zł. To był pierwszy przełom – sprzedaliśmy ponad dwa tysiące sztuk.
Dwa tysiące sztuk? Dzisiaj sprzedajecie setki tysięcy gier.
Proszę pamiętać, że wtedy nie było jeszcze żadnych sieci handlowych, prowadziliśmy sprzedaż hurtową do sklepów specjalistycznych. Na dodatek obawialiśmy się, że nasi potencjalni dostawcy nie będą z nami współpracować, bo jesteśmy za małą firmą. A byliśmy małą firmą właśnie dlatego, że współpracowaliśmy z małą grupą dostawców. Większość kontraktów trafiała na biurka firm, które działały mniej dynamicznie niż my, ale za to mogły się pochwalić długofalowymi relacjami i konkretnymi obrotami. To w biznesie, wbrew pozorom, jest bardzo ważne.
Jak przekonaliście do siebie partnerów biznesowych?
Udowodniliśmy, że wprowadzenie produktu na rynek zajmuje nam znacznie mniej czasu niż konkurencji. Wyszukiwaliśmy miejsca, w które większym graczom nie opłacało się wchodzić albo nie mieli koncepcji na wykorzystanie potencjału lokalizacji i uderzaliśmy z konkretnym pomysłem. Tak było z niemiecką grą „Ace Ventura Psi Detektyw”, którą wydaliśmy w pełnej polskiej wersji językowej z udziałem w dubbingu samego Cezarego Pazury i w dobrej cenie 60-70 zł. Sprzedaliśmy parę tysięcy sztuk. Okazało się, że produkt odpowiednio sprofilowany, w dobrej cenie i z polską wersją językową staje się atrakcyjny dla większej grupy odbiorców niż tylko maniacy gier.
Spis Treści:
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-1/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-2/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-3/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-4/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-5/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-6/