Kiedy zaczęliście pracę nad dużymi projektami?

W 2000 roku podpisaliśmy kontrakt na sprzedaż trzech tysięcy sztuk gry RPG (ang. Role Playing Game – gra, w której gracze wcielają się w role fikcyjnych postaci – przyp. red.) „Baldurs Gate”. Wydaliśmy ją pół roku po światowej premierze, bo tylko na takich zasadach firma Interplay zgodziła się z nami współpracować. Niezależnie od tego, czy udałoby nam się wszystko sprzedać, za trzy tysiące egzemplarzy musieliśmy zapłacić. To były duże pieniądze i ryzyko dla całej firmy. Przez pół roku pracowaliśmy nad polską grą, zaangażowaliśmy plejadę gwiazd, które użyczyły głosu bohaterom, i jednocześnie w ten sposób budowaliśmy oczekiwanie na rynku. Cztery miesiące przed premierą zanotowaliśmy trzy tysiące zamówień, a w dniu rynkowego debiutu liczba zamówień przekroczyła 18 tys. Musieliśmy wynająć zewnętrzny magazyn, przed którym ustawiła się kolejka ciężarówek. Hurtownicy bili się o to, kto pierwszy odbierze towar. To był prawdziwy przełom.

Potem zaczęliście prace nad „Wiedźminem”…

Zajęło nam to pięć lat. W życiu nie przypuszczaliśmy, że będziemy mieli szansę robić grę na bazie twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Kiedy pojawiła się propozycja zakupu licencji, nie zastanawialiśmy się nawet przez chwilę. Wylicencjonowaliśmy od kanadyjskiej firmy Bioware – wówczas numeru jeden, jeśli chodzi o gry RPG – technologię, co pozwoliło nam na szybki start produkcji. Tworzyliśmy studio od zera, a na dodatek postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę, bo gry RPG należą do najbardziej zaawansowanych gier pod względem skomplikowania, fabuły i nieliniowości. Prace nad tak dużym projektem trwają przeciętnie trzy lata, a jedna niewłaściwa decyzja może cofnąć projekt o kilka miesięcy.

To prawda, że na „Wiedźmina” wydaliście wszystkie swoje oszczędności?

My nigdy nie mieliśmy oszczędności, wszystko inwestowaliśmy w firmę. Postawiliśmy wszystko na jedną kartę.

Spis Treści:

https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-1/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-2/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-3/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-4/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-5/
https://eventsbymarriott.pl/wiedzmin-ma-ambicje-biznesowe-cz-6/

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Analiza kosztów: porównanie długoterminowych kosztów wypożyczenia vs. zakupu sprzętu budowlanego

Decyzja między wypożyczeniem a zakupem sprzętu budowlanego może mieć długofalowe skutki fi…